Milyen esetekben lehet szükség értékbecslésre, illetve milyen okból készíttessünk értékbecslést?
Számtalan élethelyzet alakulhat, mikor független értékbecslő által megállapított ingatlan érték fontossá válhat,
ilyen például:
Ingatlant kívánunk eladni, vagy vásárolni;
Banki finanszírozást kívánunk igénybe venni,
Számviteli beszámolókban szükség van az ingatlan értékének meghatározásra, aktualizálására;
Per, illetve vitás ügy tisztázás érdekében szükségünk van értékbecslésre;
Cég eladás/vásárlás esetében, ahol a cég tulajdonában ingatlan is szerepel.
Mennyi idő egy ingatlan értékbecslésnek elkészítése?
Minden esetben függ az ingatlan típusától (lakóingatlan, hozamingatlan, speciális ingatlan), illetve az Ügyfél adatszolgáltatási gyorsaságától. Általánosságban elmondható, hogy 3-8 munkanap alatt egy teljes ingatlan értékbecslési riport elkészíthető.
Mi az értékbecslési folyamat menete?
Az adott értékbecslés árajánlat elfogadása után, az értékbecslő bekéri a szükséges adatokat az ingatlanra vonatkozóan, valamint időpontot egyeztet az ingatlan megtekintésére. Az ingatlan bejárása után az értékbecslő számítási feladatokat végez, illetve az értékbecslési riportot elkészíti. A véglegesítés előtt az értékbecslési riportot megküldi áttekintésre. A riportot elektronikusan, valamint nyomtatott formában kerül átadásra.
Milyen adatszolgáltatásra van szüksége az ingatlan értékbecslőnek, munkája elvégzéséhez?
Lakás esetében:
Cím,
Helyrajzi szám,
Alaprajz,
Helyiség kimutatás
Hozam ingatlan esetében (irodaház, ipari ingatlan, kereskedelmi egység, stb.):
Mi a teendője, ha az értékbecslési szolgáltatásunkat igénybe szeretné venni?
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a balazs@polinszky.eu e-mail címen vagy a 06 30 2109 777-es telefonszámon. Telefonon vagy írásban egyeztetésre kerül az értékbecslési cél, amely után megküldjük az árajánlatot, valamint egy vállalási határidőt. Az ajánlat elfogadása után az értékbecslő kolléga felveszi Önnel a kapcsolatot és megkezdődik az értékbecslési folyamat.